Tiksliųjų mokslų savaitė Vilniaus r. Rukainių vidurinėje mokykloje

Gruodžio pirmąją savaitę mūsų mokykloje tradiciškai organizuojama „Tiksliųjų mokslų savaitė“, kurios metu mokytojai stengiasi paįvairinti matematikos, fizikos bei informacinių technologijų pamokas. Jau pirmadienio rytą visus pasitiko pasipuošusi mokykla. Antrame aukšte visi galėjo pamatyti, jog ši savaitė nėra įprasta. Mokyklos puošimo temos „Kalėdinės matematinės figūros“ (I. Tunkevič, 11a klasė) „Tikslieji mokslai linksmai“ (A. Krulikovska, N. Polujanskaja, I. Ginevič) Stendas „Iš fizikos istorijos Lietuvoje“ (Č. Andruškevič) Pirmadienį įvyko fizikos olimpiada, kurią organizavo fizikos mokytojos Č. Andruškevič ir J. Voisiat. Čia mokiniai galėjo išbandyti savo jėgas spręsdami fizikos užduotis. Antros pamokos metu mokytoja I. Ginevič organizavo žaidimą „Žodžio galia“, kuriame tarpusavyje rungtyniavo šeštokų komandos. Konkurso dalyviai noriai demonstravo savo matematikos bei informacinių technologijų žinias. Mokytoja I. Tunkevič organizavo žaidimą „Mažieji Pitagorai“,  skirtą 7 klasės mokiniams, ir žaidimą „Jaunieji matematikai“, kuriame dalyvavo 9 klasės mokiniai. Šių žaidimų metu mokiniai sprendė neįprastus uždavinius, demonstravo savo gebėjimus logiškai ir abstrakčiai mąstyti. Taip pat pirmadienį įvyko informacinių technologijų viktorina,  skirta 8-10 klasių mokiniams, kurią organizavo informacinių technologijų mokytoja I. Ginevič. Mokiniams teko įveikti daug klausimų apie šiuolaikiškas informacines technologijas. Po atkaklios kovos dešimtokai įrodė, kad jie labiausiai domisi informacinėmis technologijomis ir žino daugiausiai. Fizikos mokytoja Č. Andruškevič drauge su 7a klasės mokiniais atliko trumpalaikį projektą „Kiek tapetų reikėtų kabineto sienoms“. Mokytojos padedami mokiniai sužinojo, kaip apskaičiuoti reikiamą tapetų skaičių ir suskaičiavo, kiek konkrečiai reikėtų tapetų lietuvių kalbos kabineto sienoms. Antradienį 5-12 klasių mokiniai galėjo pasitikrinti savo žinias spręsdami užduotis per matematikos mokyklinę olimpiadą, kurią organizavo matematikos mokytojai I. Tunkevič, N. Polujanskaja, A. Krulikovska, I. Ginevič. Tą pačią dieną fizikos mokytoja J. Voisiat su 7-8c klasės mokiniais gamino fizikos mokymo priemones. Dienos pabaigoje įvyko edukacinis žaidimas kortomis „Atspėk matematinę sąvoką“ 11 klasės mokiniams, kurį organizavo matematikos mokytoja I. Tunkevič. Čia mokiniai turėjo progą pasikartoti visas žinomas matematines sąvokas. Trečiadienis prasidėjo žaidimu „Žodžių galia“ tarp 7c ir 8c klasių mokinių, kurio organizatorė buvo matematikos vyresnioji mokytoja A. Krulikovska (1-2 pamokos). Mokiniai noriai įsitraukė į edukacinį žaidimą ir nustebo, kaip greitai praėjo laikas. Po atkaklios kovos laimėjo 7c klasės mokiniai. Trečios pamokos metu A. Krulikovska su 10a klasės mokiniais sprendė matematinį kryžiažodį „Gigantas“. Mokiniai noriai pasitikrino, kaip jie išmano matematines sąvokas, tokiu neįprastu būdu. 9c klasės mokiniai per ketvirtą pamoką susipažino su įvairiais loginiais kryžiažodžiais bei išbandė savo jėgas konkurse „Greičiausias sudoku sprendėjas“ (A. Krulikovska). Penktos pamokos metu matematikos mokytojos N. Polujanska ir A. Krulikovska organizavo matematinę viktoriną „Matematinis mūšis“ tarp 7a, 7c ir 8c klasių mokinių. Po sunkių išbandymų laimėjo merginų komanda. Ketvirtadienį į mūsų mokyklą atvyko daug svečių – matematikos ir fizikos mokytojai iš Nemėžio centro mokyklų. Atvykę svečiai galėjo stebėti 11 klasės mokinių vaidinimą „Pasaka apie stačiakampį, kuris svajojo būti kvadratu“ (I. Tunkevič, I. Ginevič); fizikos teismą (Č. Andruškevič), integruotą matematikos ir kūno kultūros pamoką (N. Polujanskaja, A. Krulikovska, V. Masaitis, J. Auželienė), konkursą tarp 6a ir 6b klasių „Linksmoji matematika“ (I. Tunkevič, I. Ginevič). Pasitikę svečius 10-11 klasių mokiniai padeklamavo keletą eilėraščių apie matematiką (I. Tunkevič, A. Krulikovska). 8a klasės mokiniai dalyvavo fizikos teisme, kurio metu supažindino svečius su trinties jėgos privalumais ir ydomis. Teismo metu buvo nagrinėjama byla apie tai, ar reikalinga trinties jėga mūsų gyvenime (Č. Andruškevič). Po fizikos teismo svečiai buvo pakviesti į sporto salę stebėti integruotos matematikos ir kūno kultūros pamokos 5a, 5c ir 6c klasėse (N. Polujanskaja, A. Krulikovska, V. Masaitis, J. Auželienė). Pamokos metu mokytojai siekė integruoti matematikos žinias į fizinio ugdymo procesą, lavinti judėjimo ir protinius gebėjimus. Buvo skatinamas mokinių bendravimas ir bendradarbiavimas, puoselėjamas savitarpio pagarbos, pagalbos, teisingumo, garbingumo, atsakingumo jausmas, lavinamas loginis mąstymas, erdvės pojūtis. Linksmosios estafetės „Stiprūs, vikrūs ir protingi“ su matematinėmis užduotimis sužavėjo mokinius. Matematinės užduotys buvo skirtos erdvinių figūrų sudedamųjų dalių pakartojimui, mintinio skaičiavimo įgūdžių bei loginio mąstymo lavinimui. Baigiamojoje pamokos dalyje buvo akcentuojamas mokinių laiko pojūtis, kvėpavimas, pulso atstatymas, taisyklinga laikysena (žaidimas „Atspėk minutę“). Šioje pamokoje kiekvienas mokinys pasijuto reikalingas, nes rezultatas priklausė   ne tik nuo matematinių žinių bei įgūdžių, bet ir nuo  sportiškumo bei greitumo. Po sportinių išbandymų svečiai stebėjo konkursą tarp 6a ir 6b klasių „Linksmoji matematika“   (I. Tunkevič, I. Ginevič). Konkurse mokiniai drąsiai sprendė iškylančias problemas ir jiems tikrai pavyko rasti optimaliausią sprendimo būdą. Šeštokai turėjo galimybę parodyti savo matematinius gabumus ir tai mokiniams teikė didelį džiaugsmą bei kėlė jų savigarbą. Kiekvienas mokinys turėjo galimybę pasireikšti ir pasijusti vertingu, nes padėjo pelnyti komandai taškų. Po konkurso įvyko geriausiai pasirodžiusiųjų matematikos bei fizikos olimpiadų dalyvių apdovanojimas. Jie gavo diplomus bei nedideles dovanėles. Ketvirtadienio diena buvo baigta tos dienos veiklų aptarimu, kurioje dalyvavo apie 20 Nemėžio centro matematikos bei fizikos mokytojų. Penktadienio dieną įvyko atvira matematikos ir geografijos pamoka, kurią pravedė matematikos mokytoja I. Tunkevič ir geografijos mokytoja A. Klonovska. Per šią pamoką 7a klasės mokiniai sužinojo kas yra klimatograma ir kaip ją sudaryti. Be išvardytų renginių, visą savaitę vyko:

  • „Matematinė eglutė“ – piešinių paroda ir gražiausios matematinės eglutės rinkimai (I. Tunkevič, N. Polujanskaja, A. Krulikovska, I. Ginevič);
  •  „Lokomotyvas“ – matematinių užduočių konkursas (N. Polujanskaja, A. Krulikovska);
  • Geriausio matematinio eilėraščio rinkimai (I. Tunkevič, N. Polujanskaja, A. Krulikovska, I. Ginevič);
  • Netradicinės fizikos pamokos (Č. Andruškevič);
  • Kompiuterinių Kalėdinių atvirukų paroda „Žiemos fantazija“ (I. Ginevič).

Renginiai bei pamokos pavyko, džiaugėsi ir mokytojai, ir mokiniai. Tiksliųjų mokslų savaitės  paįvairina ugdymo procesą, kelia mokymosi motyvaciją. Mokiniai skatinami mąstyti, atrasti ryšius tarp įvairių faktų, formuoti savo elgesį bei įpročius.

 

Skip to content