Tarptautiniai projektai

MOKYKLOS – EUROPOS PARLAMENTO AMBASADORĖS

Vilniaus  r. Rukainių gimnazija jau nuo 2016 metų dalyvauja tarptautinėje programoje (projekte) Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės (MEPA).

PROJEKTO TIKSLAS – skatinti mokyklos bendruomenės aktyvų domėjimąsi Europos Sąjungos (ES) sprendimais ir aktualijomis, o ypač Europos Parlamento (EP) vaidmeniu Europos demokratijoje, Lietuvos europarlamentarų indėliu sprendžiant įvairius demokratijos klausimus Europos Parlamente, ugdyti pilietiškumą ir europietiškumą.

Gimnazijos mokytojai ir mokiniai, naudodami mokomąją MEPA medžiagą su daugybe interaktyvių užduočių ir veiklų, organizuoja renginius, diskusijas įvairiomis temomis, dalyvauja nuotolinėse paskaitose, kuriose pristatomos aktualios ES temos. Programa vykdoma ir pamokų metu, ir neformaliojo švietimo užsiėmimų metu, integruojant pamokas bei rengiant įvairius renginius, organizuojant Europos dienos šventę, Europos egzaminą, ruošiant informacijos sklaidą, dalyvaujant renginiuose bei diskusijose su kitų mokyklų mokiniais.

Įgyvendindami šią programą, ugdome jaunuosius europiečius, pristatome Europos Sąjungos poveikį ir naudą įvairioms gyvenimo sritims, skatiname jaunus žmones būti aktyviais savo šalies ir Europos Sąjungos piliečiais.

NUORODOS APIE PROJEKTĄ:

MOKYKLOS – EUROPOS PARLAMENTO AMBASADORĖS

MEPA PROGRAMOS TAISYKLĖS

Programą įgyvendinti padeda vyresnieji ir jaunesnieji ambasadoriai.

PROJEKTĄ KOORDINUOJA:

istorijos mokytoja metodininkė Rasa Jachimovičienė

direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ana Paulauskienė

geografijos mokytoja metodininkė Alicija Klonovska

lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lilija Jeremejeva

bibliotekininkė  Alina Juckevič

Kiekvienais metais Rukainių gimnazija, įgyvendinusi Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės (MEPA) programos reikalavimus, įgyja Europos Parlamento ambasadorės vardą.

Projektas Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės tai galimybė mokykloms suteikti savo moksleiviams didesnį supratimą apie Europos parlamentinę demokratiją ir prisijungti prie ES mokyklų tinklo.

INFORMACIJA APIE EUROPOS SĄJUNGĄ:

VEIKLOS:

DISKUSIJA APIE EUROPOS PARLAMENTO RINKIMUS

Paskelbta 2024-04-13

LIETUVOS NARYSTĖS NATO 20-METIS

Paskelbta 2024-03-30

„RENKUOSI ATEITĮ SAU” – APSILANKYMAS lLIETUVOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTERIJOJE

Paskelbta 2024-02-27

LIETUVOS NARYSTĖS NATO IR ES 20-METIS

Paskelbta 2024-01-30

KAIP VEIKIA EUROPOS SĄJUNGA (straipsnis lenkų kalba)

Paskelbta 2024-01-27

EUROPOS KALBŲ DIENA

Paskelbta 2023-09-27

INTEGRUOTA LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS, TECHNOLOGIJŲ PAMOKA ,,KALĖDŲ BELAUKIANT” 5A KLASĖJE

Paskelbta 2023-12-14

ŽAIDŽIAME IR MOKOMĖS KALBŲ

Paskelbta 2024-09-26

***************************************************************************************************************

APIE MUS RAŠO VILNIAUS KRAŠTAS

Netradicinė pamoka-ekskursija „Renkuosi ateitį sau“ Lietuvos Užsienio reikalų ministerijoje

Paskelbta 2024-03-01


INTEGRUOTA PAMOKA KALĖDŲ BELAUKIANT

Pakelbta 2022-12-19

INTEGRUOTA PILIETIŠKUMO PAGRINDŲ IR GEOGRAFIJOS PAMOKA IIG KLASĖJE

Paskelbta 2023-03-17

EUROPOS INFORMACIJOS CENTRAS

Paskelbta 2023-03-22

ČESLOVO MILOŠO KŪRYBOS ĮKVĖPTI

Paskelbta 2023-03-28

SEKAME ĮVAIRIŲ ES ŠALIŲ PASAKAS

Paskelbta 2023-04-24

ÓSMOKLASIŚCI W CENTRUM INFORMACJI EUROPEJSKIEJ

Paskelbta 2023-04-29

5A KLASĖ MINI EUROPOS DIENĄ!

Paskelbta 2023-05-09

EUROPOS DIENA’ 2023

Paskelbta 2023-05-12

SKAITOME IR SUSĮPAŽISTAME SU ES ŠALIŲ KULTŪROS OBJEKTAIS

Paskelbta 2023-05-22




2019–2022 m. m. – gimnazijoje buvo vykdomas ERASMUS+ PROJEKTAS

Instruction – Upskilling school teachers for education work transition

PROJEKTO TIKSLAS – pritaikyti sukurtą modelį (the New Tutoring Model) ir palengvinti mokinių perėjimą iš mokyklos į darbo rinkos pasaulį.

Apie mus rašė…

KURIER WILEŃSKI 2022-04-15 (straipsnis lenkų kalba, psl.18)

Paskelbta 2022-04-15

Projekto pabaiga ir galutiniai rezultatai

2022 m. pavasarį sėkmingai baigėme Erasmus+ projektą, kuriame gimnazijos mokytojų komanda patobulino kompetencijas ugdymo karjerai srityje bei įgijo tarptautinės patirties.

Projekto galutiniai rezultatai skelbiami moksliniuose straipsniuose (anglų kalba). Kviečiame susipažinti!

IO1_NEW_ TUTORING MODEL

IO3_RECOMMENDATIONS FOR POLICY MAKERS

IO4_SCIENTIFIC PUBLICATION

Paskelbta 2022-03-31

Konferencija Erasmus+ projekto patirtis, nauda ir pritaikymas

Kovo 30 dieną Rukainių gimnazijos Erasmus+ komanda organizavo konferenciją Vilniaus rajono pedagoginiams darbuotojams, ugdymo karjerai specialistams, valdžios institucijoms, įmonių atstovams. Konferencijoje dalyvavo Vilniaus r. Valčiūnų, Juodšilių U. Leduchovskos, Kalvelių Stanislavo Moniuškos, Medininkų šv. Kazimiero, Zujūnų gimnazijų atstovai.

Konferencijos dalyvius pasveikino Rukainių gimnazijos direktorius Oleg Nikončik, taip pat įteikė kiekvienos mokyklos atstovui atminimo dovaną su gimnazijos atributika. A. Paulauskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, pristatė konferencijos tikslą – pristatyti inovatyvų mokymo modelį (the New Tutoring Model), kurio pagrindiniai uždaviniai: palengvinti mokinių perėjimą iš mokyklos į darbo rinkos pasaulį bei stiprinti bendradarbiavimą tarp švietimo įstaigų ir įmonių, pasidalinti gerąja patirtimi apie modelio įgyvendinimą gimnazijoje. Erasmus+ projekto grupės koordinatorės ir narės papasakojo apie projekto idėją, įgyvendinimo laiką, pasidalino įspūdžiais iš Italijos Komo miestelio ,,Cometos” mokyklos, kurioje lankėsi stažuotės metu. Pranešėjos akcentavo, kad inovatyvaus mokymo modelis (New Tutoring Model) yra orientuotas į svarbiausią dalyvį – mokinį, jo pažinimą, stebėjimą, taip pat praktikos atlikimą.

Pranešėjos pasidalino įspūdžiais ir apie 2021 m. spalio mėnesį kartu su skirtingais Europos šalių partneriais (iš Italijos, Graikijos, Portugalijos ir Rumunijos) dalyvavimą Erasmus+ mokymuose, kurių tikslas buvo tobulinti mokytojų kompetencijas, jų naudą ir galimybę įgyvendinti naują mokymo modelį Rukainių gimnazijoje, kuris galėtų efektyviai pagelbėti mokiniams pereiti iš mokyklos į darbo pasaulį. Daug kalbėta ir apie mokinių pilotavimą, kaip sekėsi jį įgyvendinti, kaip modelis buvo pritaikytas Rukainių gimnazijoje. Socialinė pedagogė papasakojo, kad pilotavime dalyvavo 25 mokiniai (IIG klasė), jiems buvo organizuojami įvairūs užsiėmimai, veiklos, buvo nustatomi mokinių poreikiai, vyko anketavimas, diskusijos. Mokiniai buvo mokomi rašyti CV, motyvacinį laišką, kūrė taisykles, vyko į įstaigas, kuriose susipažino su įvairiomis profesijomis. Ugdymo karjerai specialistė pasidalino modelio įgyvendinimo galimybėmis bendrojo ugdymo įstaigose Lietuvoje, apibendrino inovatyvaus modelio kuratoriaus funkcijas, svarbą, pabrėžė Erasmus+ projekto aptarto modelio privalumus ir trūkumus, pritaikymo galimybes Lietuvoje. Pasidžiaugta, kad Rukainių gimnazijos mokytojai turėjo galimybę patobulinti savo kompetencijas tarptautiniu lygmeniu.

Konferencijos metu Rukainių gimnazijos Erasmus+ komandos nariai turėjo puikią galimybę pasidžiaugti savo pasiektais rezultatais, pasidalinti savo patirtimi su kitomis mokyklomis. Po konferencijos dalyviai reflektavo, dalinosi savo įžvalgomis apie pristatyto projekto naudą ir pritaikymą, aptarė iššūkius bei ateities perspektyvas.

                                                                Erasmus+ komanda

Paskelbta 2022-03-30

Nuotolinis susitikimas su įmonių atstovais ir mokyklų direktoriais

Vasario 24 d. Erasmus+ projekto rėmuose vyko eilinis susitikimas su įmonių atstovais ir švietimo įstaigų direktoriais. Susitikimo metu buvo aptartas inovatyvaus mokymo modelio (New Tutoring Model) pritaikymas mokykloje, jo privalumai ir trūkumai, kuratoriaus pareigybė ir jo kryptingas ir nuolatinis kompetencijų tobulinimas. Diskusijos metu įmonių atstovai pasidalino nuomonėmis apie pagrindines problemas, su kuriomis gali susidurti darbdaviai organizuodami ir vadovaudami mokinių praktikai. Buvo pažymėti ir praktikos privalumai.

Paskelbta 2022-02-25

Projekto pilotavimo procesas gimnazijoje prasidėjo

Vasario 3 d. startavo paskutinis Erasmus+ projekto ,,Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition” etapas, skirtas praktiškai išbandyti naujai sukurtą mokinių mokymo modelį (New Tutoring Model). Bandomojo etapo dalyviams, IIG klasės mokiniams, buvo pristatyti projekto tikslai, taip pat mokiniai susipažino su projekto vykdymo eiga, užduotimis ir tvarkaraščiu. Mokiniai buvo suskirstyti į 4 grupes, kurioms vadovaus kuratoriai: Jovita Bliznikė – socialinė pedagogė, Alina Juckevič – bibliotekininkė, Ana Paulauskienė – gimnazijos pavaduotoja ugdymui, Alicija Klonovska – geografijos mokytoja.

Paskelbta 2022-02-03

Sukurtas lankstinukas apie projektą

Paskelbta 2022-01-31

Gimnazistų pažintis su pasieniečių tarnyba

Erasmus+ projekto rėmuose IIG klasės mokiniai susipažino su pasieniečio profesija. Daugiau skaityti čia.

Paskelbta 2021-10-29

Tęsiamos Erasmus+ projekto veiklos

Birželio 4 dieną įvyko tikslinės grupės susitikimas, kuriame dalyvavo administracijos atstovas  ir 6 mokytojai (klasių vadovai, dalykų mokytojai, švietimo pagalbos specialistas, ugdymo karjerai grupės nariai). Administracijos atstovė Ana Paulauskienė pristatė metodinę priemonę  (The Methodological Framework for the Tutoring Model) ir  supažindino  su  mokymų, kurie vyks spalio mėnesį, programa. Ji minėjo, kad mokymai yra orientuoti į praktinį modelio realizavimą mokykloje, juose dalyvaus 4 mokytojų grupė iš Rukainių gimnazijos.

Susitikimo tikslas buvo sužinoti tikslinės grupės dalyvių nuomonę apie metodiką, jos suprantamumą, įgyvendinimo galimybes, mokymų programoje numatytų tobulinti mokytojų kompetencijų būtinumą/jų trūkumą. Dalyvių įžvalgos padės galutinai apibrėžti numatytų mokymų turinį ir kokybę.

Apie kiekvieną modulį atskirai papasakojo Erasmus+ grupės narės Alicija Klonovska ir Jovita Bliznikė. Mokymai sudaryti iš 6 modulių, kiekvieno modulio trukmė 4 val. (teorinė ir praktinė dalis). Kiekvienas modulis apima tokias sritis: teorinį turinį, laukiamus rezultatus, planuojamus įgyti ar patobulinti mokytojų įgūdžius. Beje, mokymus organizuoja partneriai (Cometa).

Po tikslinės grupės susitikimo jo dalyviai atsakė į anketos klausimus. Modelio metodikos dalys visiems dalyviams buvo aiškios ir suprantamos. Tačiau, anot apklaustųjų, modelio pilnam įgyvendinimui labiausiai trūksta žmogiškųjų ir finansinių išteklių, dermės su bendrosiomis programomis. Erasmus + grupės dalyviai pabrėžė, kad  modelį pritaikyti mūsų gimnazijoje būtų sunkoka, nes gimnazijoje nėra numatyta skirti laiko būtent praktiniams karjeros įgūdžiams stiprinti. Apklausoje dažniausiai paminėti trukdžiai yra laikas ir kalbos barjeras. Tačiau visi mokymų dalyviai sutiko, kad mokymų metu numatytos veiklos yra tinkamos pagerinti mokytojų kompetencijas mokinių ugdymo karjerai srityje.

Paskelbta 2021-06-04

Apie mus rašė…

KURIER WILEŃSKI 2021-01-28-29 (straipsnis lenkų kalba, psl.9)

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS SVETAINĖ (straipsnis lietuvių kalba)

Paskelbta 2021-01-28

Nuotolinis susitikimas su įmonių atstovais

Sausio 21 d. įvyko trečiasis nuotolinis Erasmus+ projekto Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition susitikimas su įvairių įmonių atstovais, siekiant pristatyti ir sužinoti jų nuomonę apie sukurtą modelį (New Tutoring Model).  

Paskelbta 2021-01-21

Tęsiami online Erasmus+ projekto  narių susitikimai su tikslinėmis grupėmis

Sausio 15 d. įvyko antrasis nuotolinis susitikimas su Vilniaus r. Valčiūnų gimnazijos ir Vilniaus Salininkų gimnazijos administracijos atstovais ir mokytojais. Susitikimo metu projekto Erasmus+ „Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition“  komandos nariai pristatė sukurtą modelį (New Tutoring Model), kurio pagrindinis tikslas – palengvinti mokinių perėjimą iš mokyklos į darbo rinkos pasaulį.  

Nuoširdžiai dėkojame Vilniaus r. Valčiūnų ir Vilniaus Salininkų gimnazijoms už priimtą kvietimą sudalyvauti projekto sklaidos renginyje ir išreikštas įžvalgas apie pristatytą modelį (New Tutoring Model).

Paskelbta 2021-01-15

Tarptautinio projekto Erasmus+ „Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition“ pristatymas

Sausio 5 dieną Rukainių gimnazijos bendruomenei buvo pristatytas tarptautinis projektas Erasmus+ „Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition”.  Pranešėjos (socialinė pedagogė Jovita Bliznikė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ana Paulauskienė ir geografijos mokytoja Alicija Klonovska) papasakojo, kad pagrindinis projekto tikslas – pritaikyti sukurtą modelį (the New Tutoring Model), kurio uždaviniai: palengvinti mokinių perėjimą iš mokyklos į darbo rinkos pasaulį bei stiprinti bendradarbiavimą tarp švietimo įstaigų ir įmonių. Modelis numato skirtingus etapus: kaip mokinys ruošiamas praktikai, koks vaidmuo klasės vadovo, mokytojų dalykininkų, šeimos, įmonės pasirinkimas, praktikos atlikimas ir atsiskaitymas. Taip pat buvo aptartos mūsų gimnazijos, kaip partnerių, užduotys: užmegzti ryšį ne mažiau kaip su 2 kitomis mūsų šalies mokyklomis  ir  pakviesti į sukurto modelio pristatymą 3 tikslines grupes: mokyklų vadovus, mokytojus, įmonių atstovus.

Pristatymo metu pranešėjos pasidalino praktiniais ir teoriniais pastebėjimais, nuotraukomis, įspūdžiais iš partnerių susitikimo Italijoje. 2019 m. gruodžio 2-3 dienomis Vilniaus r. Rukainių gimnazijos socialinė pedagogė Jovita Gilevič ir geografijos mokytoja Alicija Klonovska lankėsi Italijos Komo mieste („Cometa“ mokykloje), kuriame  vyko pirmasis Erasmus+ KA2 strateginės partnerystės projekto „Instruction – Upskiling school teachers for education-work transition“ partnerių susitikimas, kuriame dalyvavo 6 institucijų iš skirtingų valstybių – Italijos, Graikijos, Rumunijos, Portugalijos ir Lietuvos – atstovai. Nuo 2020 m. sausio 17 d. Rukainių gimnazijoje susibūrė Erasmus+ projekto „Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition“ komanda, kurią sudaro administracijos atstovas, socialinė pedagogė, bibliotekininkė ir 9 mokytojai, kurie įgyvendins projekto veiklas.

Renginio pabaigoje visi dalyviai buvo pakviesti įsitraukti į diskusiją, taip pat išreikšti savo nuomonę apie pristatytą modelį, jo suprantamumą, įgyvendinimo galimybes. Diskusijos rezultatai, įžvalgos padės sukurti numatomų mokymų turinį, orientuotą į trūkstamų mokytojų kompetencijų tobulinimą.

Projektas Erasmus+ – tai unikali galimybė mūsų gimnazijos mokytojams įgyti tarptautinės patirties ir neįkainojama vertybė, ieškant inovatyvių galimybių ugdant jaunąją kartą, padedant jiems pasirinkti profesiją.

Straipsnis lenkų kalba → Skaityti čia

Paskelbta 2021-01-05

Rukainių gimnazijos Erasmus+ projekto komanda startuoja!

Sausio 17 d. Rukainių gimnazijoje susibūrė Erasmus+ projekto Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition komanda, kurią sudaro administracijos atstovas, socialinė padagogė, bibliotekininkė ir 9 mokytojai.

Paskelbta 2020-01-17

Vilniaus r. Rukainių gimnazijos mokytojai dalyvavo pirmajame Erasmus+KA2 projekto Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition partnerių susitikime

2019 m. gruodžio 2-3 dienomis Italijos Komo mieste, „Cometa“ mokykloje, vyko pirmasis Erasmus+ KA2 strateginės partnerystės projekto „Instruction – Upskiling school teachers for education-work transition“ partnerių susitikimas, kuriame dalyvavo 6 institucijų iš skirtingų valstybių – Italijos, Graikijos, Rumunijos, Portugalijos ir Lietuvos – atstovai. Partnerių susitikime Lietuvai atstovavo Vilniaus r. Rukainių gimnazijos socialinė pedagogė Jovita Gilevič ir geografijos mokytoja Alicija Klonovska.

Šiuo projektu siekiama tobulinti bendradarbiavimo įgūdžius ir keistis gerąja patirtimi pasirengimo profesiniam mokymui ir sklandaus perėjimo iš mokyklos į darbo pasaulį srityje. Susitikimo metu kiekvienos šalies atstovai pristatė savo šalį ir supažindino projekto dalyvius su profesinio mokymo, ugdymo karjerai sistema savo švietimo įstaigose. Koordinatoriai („Cometa“) projekto metu siūlo šalims partnerėms savo ugdymo įstaigose pritaikyti novatorišką mokymo modelį, kuris palengvintų mokinių perėjimą nuo švietimo prie darbo stažuočių planavimo, ir supažindinti su šiuo modeliu vietos bendruomenes. Koordinatorių tikslas – kad partneriai įgytų kompetencijų, reikalingų pritaikant siūlomą modelį įstaigose.  

Projekto partnerių susitikime dalyvavusios Rukainių gimnazijos mokytojos susipažino su „Cometa“ mokykla, turinčia ilgametę patirtį derinant bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą. Mokytojos dalyvavo atvirose pamokose, kuriose mokiniai pasakojo, kaip jiems sekėsi atlikti praktiką skirtingose darbovietėse.

„Cometa“ yra institucija, kurioje mokosi 1 300 vaikų ir jaunuolių. 1986 m. ją įkūrė dvi šeimos neįgaliems ir mokymosi sunkumų turintiems vaikams. Vaikai čia ne tik mokosi, bet ir gyvena šeimose. Mokyklos užduotis yra ugdyti juos per profesinę patirtį stengiantis išsaugoti kiekvieno vaiko individualybę ir skatinant jį atskleisti geriausius savo gebėjimus. Mokykla remia vaikus ne tik per mokymą ir specialųjį ugdymą, bet ir aktyviai lydėdama juos į darbo pasaulį, siūlydama konkrečias įsidarbinimo ir mokymo galimybes.

Kitas partnerių susitikimas įvyks 2020 m. gegužės mėn. Lisabonoje, Portugalijoje.

Vilniaus r. Rukainių gimnazijos socialinė pedagogė Jovita Gilevič

Paskelbta 2019-12-16

Straipsnis lenkų kalba Skaityti čia


Skip to content