LIETUVOS VENECIJA – VENTĖS RAGAS

Vis dažniau pasigirsta, kad nepažinę savo krašto bandome ieškoti grožio kitur. Tai tiesa. Lietuvoje daug gražių vietų, kur dažnas mūsų dar nėra buvęs.

Lapkričio mėnesį įsitikinome, kokia iš tiesų graži ta mūsų Lietuva. Pirmą kartą mums, rukainiškiams, teko apsilankyti Ventės rage –  nuostabiame gamtos kampelyje.

Ankstyvą penktadienio rytą  Rukainių vidurinės mokyklos mokiniai bei mokytojai išvykome iš Vilniaus, keliavome pro žilą istoriją menančias Panemunės vietas. Išsamus gidės pasakojimas suteikė įdomios ir turiningos informacijos apie Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės kovos su kryžiuočiais laikotarpį. Važiuodami palei Nemuną, užsukome į Veliuoną. Šis miestelis – viena seniausių Lietuvos gyvenviečių, ten aplankėme bažnyčią, pasigrožėjome Vytauto Didžiojo paminklu. Dar vienas miestelis, į kurį mus atvedė kelio vingiai – Raudonė. Šią vietovę išgarsino Raudonės pilis, pastatyta XVI amžiuje. Iki XVI a. Raudonė buvo karališkasis dvaras, priklausė Žygimantui Augustui. Šiuo metu Raudonės pilyje įsikūrusi mokykla, apžiūrėti šį pastatą tikrai verta (užlipome į bokšto viršų,  iš ten galėjome pasigrožėti Nemuno vaizdais).

Vėliau aplankėme Rusnės salą, pamario krašte išgirdome apie garsiuosius pavasario potvynius, krašto gyventojų papročius ir tradicijas. Kelionės pasiektas tikslas – Ventės ragas –  yra labiausiai į vakarus nutolęs Šilutės rajono taškas. Jo smaigalyje daugiau nei šimtą metų veikia švyturys. Pro Ventės ragą praeina didysis paukščių migracijos kelias, kai kada per vieną dieną čia praskrenda 100–200 tūkst. paukščių. 1929 m. Ventės rage prof. Tadas Ivanauskas įkūrė paukščių žiedavimo stotį.

Mūsų išvykos pabaigoje užsukome į žvejų miestelį Kintus, galėjome nusipirkti rūkytos žuvies.

Ventės rage pasakiškai gražu ir ….. ramu, ypač tą ramybę mes pajutome po įtemptos darbo savaitės ir ilgos kelionės.

Į Vilnių grįžome 20 valandą, įsitikinome, kad Lietuvoje yra nuostabių vietų, kurias būtinai reikia aplankyti. Keliauti yra tiesiog nuostabu!