INTEGRUOTAS SOCIALINIŲ EMOCINIŲ KOMPETENCIJŲ UGDYMO UŽSIĖMIMAS

Kovo 6 d., prasidėjus projektinei veiklai Kovas – „DRAUGIŠKAS MĖNUO”, IG klasėje per lietuvių kalbos ir literatūros pamoką vyko integruotas socialinių emocinių kompetencijų ugdymo užsiėmimas „Savęs pažinimas, mano stipriosios savybės“, kurį organizavo socialinė pedagogė Jovita Bliznikė kartu su lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Jevgenija Jackevič.

Užsiėmimo tikslas – įvertinti mokinių gebėjimą pastebėti, įvardyti ir panaudoti savo stipriąsias savybes. Užsiėmimo metu siekta stiprinti ryšį tarp bendraamžių, padėti mokiniams atrasti ir mokėti pastebėti savo stipriąsias puses, patobulinti lietuvių kalbos žinias, plėsti žodyną.

Iš pradžių mokiniai žiūrėjo trumpą filmą „Savęs pažinimas“. Paskui vyko pokalbis, kodėl yra svarbu pažinti save, kiek gerai save pažįsta mokiniai. Dirbdami grupėje mokiniai atliko užduotį ir išsigrynino pagrindines, stipriąsias kompetencijas, labiausiai juos atitinkančias, bei pasirinko geriausiai tinkančias jų draugams.

Užsiėmimo pabaigoje mokiniai galėjo palyginti, kaip jie mato save, ar gerai pažįsta ir kaip juos pažįsta klasės draugai, kokius juos mato.

Reflektuojant vienas mokinys pasakė, kad užsiėmimo metu turėjo puikią galimybę pamatyti, kokį jį mato klasės draugai, kad nesitikėjęs surinkti tiek teigiamų bruožų. Kita mokinė pastebėjo, kad sutapo savybės, kurias ji pati išsirinko kaip labiausiai sau tinkančias ir kurias jai parinko draugai. Dar vienas mokinys pasakė, kad užsiėmimo metu pastebėjo labiausiai jam tinkančias savybes pas kitus dalyvius. Mokiniai apibendrino, kad užduotis leido į save pažiūrėti kitaip, atrasti savyje tiek daug teigiamų savybių, labiau pasitikėti savo gebėjimais.

Mokiniai norėtų dar tokio pobūdžio užsiėmimų ir daugiau laiko skirti asmenybės savybių aptarimui, kokiose veiklose jaunuoliai galėtų jas panaudoti.

Socialinė pedagogė Jovita Bliznikė ir
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Jevgenija Jackevič

Skip to content