ĮVAIRIŲ PROFESIJŲ SPECIFIKA

Karjeros savaitės metu mokiniai daug sužinojo apie įvairias profesijas ir jų specifiką.

6a klasėje vyko klasės valandėlė, kurios metu mokiniai žaidė edukacinį žaidimą – Kas aš toks? Kiekvienas mokinys tapo kurios nors profesijos atstovu, tačiau nežinojo, kurios, ir turėjo atspėti užduodamas klausimus, į kuriuos klasės draugai galėjo atsakyti tik Taip arba Ne. Taip mokiniai išvardijo daug savybių, būdingų įvairių profesijų atstovams, ir pasidalino savo įžvalgomis, kam kuri profesija tiktų ateityje.

IG klasės mokiniai per klasės valandėlę kalbėjo apie profesijų įvairovę. Mokiniai kartu su klasės vadove aptarė įvairias profesijas, kokių charakterio bruožų reikia norint tapti tam tikros profesijos atstovais. Kadangi mokiniai dar nėra apsispendę, ką norėtų dirbti, buvo aptarta, kuo tikrai nenorėtų būti ir kodėl (buvo paminėtos tokios profesijos kaip lakūnas, mokytojas, gydytojas).

IIIG klasės valandėlės tema buvo Gydytojo profesija. Mokiniai atsakinėjo į klausimus, kuo gydytojo profesija yra išskirtinė, susipažino su gydytojo sąvoka, gydytojų specializacijomis, į kurį gydytoją kreiptis sergant viena arba kita liga. Pamokos metu klasės vadovė daugiau dėmesio skyrė medicininei genetikai. Ji supažindino su Lietuvos medicininės genetikos centro vedėjo V. Kučinsko darbais ir veikla. Mokiniai domėjosi, kokius egzaminus reikia išlaikyti norint tapti gydytoju.

Per klasės valandėlę Vienintelė jauno žmogaus svajonė – darbas užsienyje? Pokalbis apie bedarbystę, vykusią lapkričio 18 d., buvo kalbama apie darbo užsienyje privalumus ir trūkumus. IVG klasės mokiniai padarė išvadas, kad darbas užsienyje gali būti naudingas ne tik dėl galimybės susitaupyti papildomų pinigų, bet ir dėl tarptautinės patirties: nepriklausomai nuo darbo srities daugelis darbdavių tarptautinę patirtį priima kaip pranašumą. Taip pat darbas užsienyje ugdo atsakomybę ir darbštumą – tai puikios savybės, padedančios ieškoti darbo. Be to, dirbant užsienyje galima susirasti draugų, megzti ateityje naudingus ryšius ir, žinoma, pagerinti užsienio kalbos įgūdžius. Mokiniai pasidalino savo įžvalgomis apie nedarbą Lietuvoje, minėjo, kad dažniausiai atsisakomo darbo priežastys yra per mažas darbo užmokestis, nepatogus susisiekimas su darboviete.

Jau keletą metų organizuojamos Karjeros savaitės veiklos nepraranda populiarumo, o mokinių,
dalyvaujančių šešėliavime, aktyvumas rodo, kad tokio pobūdžio renginiai mokiniams yra reikalingi ir
prasmingi.

Ugdymo karjerai veiklų organizatorė Oksana Aleknavičius

Skip to content