INTEGRUOTAS LIETUVIŲ IR LENKŲ KALBŲ PROJEKTAS „SKAITYMO VIRUSAS+”

2024-2025 mokslo metais gimnazijoje tęsiasi skaitymo skatinimo projektas „Skaitymo virusas+” skirtas tam, kad atkreipti mokinių dėmesį į knygas, jas pamėgti ir suvokti, kokia svarbi žmogaus gyvenime yra knyga. 

Projektu „Skaitymo virusas+” siekiama skatinti gimnazijos 5-8 kl. mokinius domėtis literatūra, skaitymu, įprasminti pagarbą knygai, įtikinti mokinį, kad šiuolaikiniam žmogui, nors ir turinčiam moderniausius informacijos šaltinius, knygų skaitymas suteikia daug malonumo, padeda ugdyti amžinąsias dvasines vertybes, ko negali jokie technikos stebuklai. Taip pat ši veikla padės atrasti naujų saviraiškos ir tobulėjimo formų, leis kiekvienam pasijusti reikšmingam, pilnaverčiam.

Projekto tikslas

siekti, kad mokinių skaitymo gebėjimai būtų geresni, kad suvokimas apie skaitymo
svarbą išsilavinimui, švietimui ir įsitraukimui į visuomeninį gyvenimą būtų didesnis
nei dabar.

Projekto vykdymo trukmė

2024-2025 mokslo metai

Projekto dalyviai

Vilniaus r. Rukainių gimnazijos 5-8 klasių mokiniai

Projekto koordinatoriai

Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lilija Jeremejeva, 6a klasės vadovė;

Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lenkų kalbos mokytoja metodininkė Lucija Kuzborska,
IIG klasės vadovė;

Vilniaus r. Rukainių gimnazijos bibliotekos vedėja Alina Juckevič, IG klasės vadovė

Plačiau apie projektą „Skaitymo virusas+”

Projekto veiklos

Projekt „Wirus czytania+”

Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego w naszym gimnazjum ruszył  projekt „Wirus czytania+”, jest to kontynuacja ubiegłorocznego projektu czytelniczego.

Tajemniczy ogród w pudełku

W ramach projektu „Wirus czytania+” 9 października uczniowie klasy 6a zainspirowani powieścią Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród” wykonali makiety magicznego ogrodu.

Projekto apibendrinimas

2024–2025 mokslo metais gimnazijoje sėkmingai tęsėsi skaitymo skatinimo projektas „Skaitymo virusas+”, kurio tikslas – atkreipti mokinių dėmesį į knygas, skatinti jų skaitymą ir suvokimą apie skaitymo svarbą šiuolaikinio žmogaus gyvenime.
Projektas buvo orientuotas į 5–8 klasių mokinius, siekiant pažadinti jų domėjimąsi literatūra, ugdyti pagarbą knygai ir parodyti, kad skaitymas – tai ne tik žinių šaltinis, bet ir dvasinių vertybių, empatijos, kūrybiškumo bei savęs pažinimo ugdymo priemonė.
Vienas svarbiausių projekto siekių – įtikinti mokinį, kad net ir gyvenant informacinių technologijų apsuptyje, knyga išlieka vertinga ir reikšminga, nes tai šaltinis, kuris moko mąstyti, jausti, vertinti bei būti sąmoningu visuomenės nariu.
Projekto metu vyko įvairios veiklos:
– kūrybiniai užsiėmimai ir dirbtuvės,
– literatūros aptarimai ir skaitymo valandos,
– refleksijos, viktorinos, knygų pristatymai,
– mokinių kūrybinių darbų parodos, susitikimai su autoriais.
Rezultatai rodo, kad mokiniai tapo aktyvesni, drąsiau reiškė mintis apie perskaitytus kūrinius, išmoko analizuoti, interpretuoti, o skaitymas tapo nebe pareiga, bet prasminga ir malonia veikla. Taip pat sustiprėjo skaitymo gebėjimai, išaugo mokinių motyvacija tobulėti ir kurti.
Projektas padėjo kiekvienam mokiniui atrasti savo vietą, pasijusti reikšmingu bendruomenės dalimi, skatino saviraišką, kūrybiškumą bei norą dalyvauti visuomeniniame gyvenime.
„Skaitymo virusas+” dar kartą įrodė, kad knyga – tai ne tik praeities palikimas, bet ir ateities galimybė auginti išsilavinusią, sąmoningą ir atsakingą asmenybę.

Atnaujinta 2025-06-23