Projektas „Judanti abėcėlė”
2025 m. lapkričio 1-30 dienomis Rukainių gimnazijos priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai dalyvavo respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų fizinį aktyvumą ir kalbinį ugdymą jungiančiame projekte „Judanti abėcėlė‘”, kurį organizavo Vilniaus lopšelis- darželis „Naminukas‘”. Projekto tikslas – skatinti vaikų fizinį aktyvumą, kalbinę raišką ir kūrybiškumą per žaismingas sportines veiklas, susiejant judesį su raidėmis ir minint Pasaulinę vaiko
teisių dieną. Projekto uždaviniai: organizuoti sportines užduotis, susijusias su raidėmis, sudaryti vaikams galimybę mokytis raidžių aktyviai judant, įtraukti vaikus į komandinį darbą ir kūrybiškas veiklas, skatinti pedagogų bendradarbiavimą ir gerosios patirties sklaidą.
Projekto metu vyko įvairios estafetės ir sporto rungtys. Vaikai bėgo nuo vienos raidės prie kitos, atliko šuoliukus ant raidžių, rinko daiktus, kurių pavadinimai prasideda tam tikra raide. Kalbinis ugdymas vyko natūraliai – per veiksmą, garsą ir emocijas. Priešmokyklinukai ne tik tobulino kalbinius gebėjimus, bet ir stiprino fizinį pasirengimą, lavino koordinaciją, ištvermę bei pasitikėjimą savimi.
Didelio vaikų susidomėjimo sulaukė užduotis „Gyvos raidės”. Mažieji, pasitelkdami savo kūnus ir komandinius gebėjimus, bandė sudėlioti įvairias raides. Tai skatino bendradarbiavimą, kūrybiškumą ir erdvinį suvokimą. Tokios veiklos padėjo vaikams lengviau įsiminti raidžių pavadinimus.
Dalyvaudami projekte „Judanti abėcėlė” priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai suprato, kad mokymasis gali būti linksmas, judrus ir kūrybiškas. Tokios veiklos ne tik ugdo raštingumo pradmenis, bet ir skatina vaikus džiaugtis mokymusi ir aktyviu judėjimu kiekvieną dieną.









Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Irena Jurevič
