Kelionė su herojumi
Šių metų gegužės-birželio mėn. 7a klasės mokiniai dalyvavo kūrybiškų ir įtraukiančių veiklų, kurių metu buvo sujungtos dvi mokomosios disciplinos – lietuvių kalba ir literatūra bei technologijos, cikle. Pamokų tema – „Kelionė su herojumi: literatūros, kūrybos ir vaizduotės takais” – tapo kelrode žvaigžde į gilesnį literatūros pažinimą ir asmeninį kūrybinį patyrimą.
Lietuvių kalbos ir literatūros pamokose, kurias vedė mokytoja Lilija Jeremejeva, septintokai skaitė ir analizavo šiuolaikinį epinį kūrinį – Justino Žilinsko romaną „Kaukas Gugis ir kerų karas”. Mokiniai aptarė epinio kūrinio požymius, svarstė, kuo kauko Gugio kelionė panaši į mitinio herojaus kelią, gilinosi į veikėjų charakterius, siužeto vingius, simboliką. Diskusijų metu mokiniai ieškojo atsakymų į svarbius klausimus: kaip iš tikrųjų suprasti epinį tekstą, kodėl svarbios vertybės, kurias perteikia herojus, kaip fantastinis pasaulis padeda suprasti realybę.
Idėjų netrūko ir technologijų pamokose! Kartu su mokytoja Violeta Petkevič mokiniai kūrė kūrinio veikėjų lėles – naudodami įvairias medžiagas ir technikas, jie atgaivino pagrindinius veikėjus: kauką Gugį, jo draugus ir priešus. Darbas reikalavo ne tik kruopštumo, bet ir kūrybingumo – kiekviena lėlė atspindėjo mokinio požiūrį į veikėją.
Paskutinis pamokos etapas – lėlių teatro pasirodymas, kurio metu mokiniai, pasiskirstę grupėmis, pasirinko labiausiai įsiminusias kūrinio ištraukas ir inscenizavo jas su savo pačių kurtomis lėlėmis. Tai buvo ne tik smagus, bet ir prasmingas užsiėmimas, kuris skatino bendradarbiavimą, kūrybinį mąstymą, literatūros interpretaciją per vaizdą, garsą ir judesį. Spektaklių metu klasėje netrūko emocijų, juoko, įtampos ir nuoširdžių diskusijų. Mokiniai dalinosi, jog vaidindami labiau įsigilino į personažų išgyvenimus, suprato paslėptas kūrinio prasmes ir geriau prisiminė svarbiausias detales.
Ši integruota pamoka parodė, kad literatūros analizė gali būti gyva, kūrybiška ir įtraukianti, kad mokiniai geba dirbti tarpdisciplininiu principu, jungdami meną, kalbą, technologijas, kad patyriminis mokymasis – tai kelias į gilesnį suvokimą ir įsitraukimą.



Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja L. Jeremejeva, technologijų mokytoja V. Petkevič