Karjeros savaitė 2024

Karjera šiais laikais suprantama kaip žmogaus mokymosi, tobulėjimo, savęs ir profesijos pažinimo kelias, trunkantis visą gyvenimą. Mokykla – tai vieta, kur vaikas, jaunuolis žengia pirmuosius savęs ir profesijos pažinimo žingsnius. Mokytojai ir kiti bendruomenės nariai jam gali padėti toje kelionėje, tad gimnazijoje, kaip ir kasmet, lapkričio mėnesį organizuojama Karjeros savaitė, kurios metu vyksta daug įdomių veiklų.

Tradiciškai ugdymo karjerai specialistė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja O. Aleknavičius lapkričio 18-22 d. organizavo šešėliavimo veiklas (šešėliavimas – tai toks profesijos
pažinimo būdas, kai besidomintis kuria nors profesija žmogus vienai dienai ar kuriam laikui tampa pasirinkto specialisto šešėliu, atlieka jo darbus). Šešėliavimas skiriasi nuo tradicinių Mokytojų dienos veiklų, nes skiriama dėmesio visiems buvimo šešėliu etapams – pasirengimui/šešėliavimui/veiklų aptarimui ir refleksijai. Nors mokiniai patys tampa atsakingi už savo veiksmus ir susitarimus, šios veiklos gimnazijoje kasmet susilaukia daug dėmesio.

Štai ir šiais metais daugiau nei 30 8a, IG ir IIG klasių mokinių pageidavo geriau susipažinti su mokytojų, pagalbos mokiniui ir kitų gimnazijos specialistų darbu. Chemijos mokytoja, specialioji pedagogė A. Ivanova supažindino su logopedija, specialiąja pedagogika ir chemija, socialinė pedagogė E. Prascienė – su socialinio pedagogo specialybe, bibliotekininkė A. Juckevič pakvietė mokinius pabandyti pabūti gimnazijos bibliotekos vedėjais, o fizinio ugdymo mokytojas R. Valikonis, anglų kalbos mokytoja M. Andrijevska, lenkų kalbos mokytoja L. Kuzborska ir biologijos mokytoja A. Karpovič priėmė mokinius vesti pamokų. Biologijos mokytoja pasakojo, kad jos „šešėliai” vedė gyvenimo įgūdžių pamokas, jos vyko lauke, mokyklos kieme, buvo organizuoti judrieji žaidimai, šokiai, skambėjo muzika, be to, per gamtos mokslų pamoką 6a klasėje „šešėliai” parengė įdomią trumpąją Kahoot apklausą. Chemijos mokytoja A. Ivanova dalijosi įžvalgomis: „Mokyklos darbuotojų šešėliavimas – tai labai gera patirtis mokiniams, nes jie gali išbandyti save. Šešėliauti – tarsi įsikūnyti į pasirinktą darbuotoją, išbandyti, patirti, pajusti pasirinkto darbuotojo darbo specifiką. Manau, kad mokiniams tai neužmirštama patirtis, kuri padeda apsispręsti dėl profesijos pasirinkimo”. Anglų kalbos mokytoja M. Andrijevska pasakojo, kad pradinėse klasėse karjeros pamokas anglų kalba vedė 8a klasės mokinės. Jos supažindino vaikus su daugybe profesijų, jų įvairove. Bibliotekos vedėja A. Juckevič pasakojo, kad trys 8a mokiniai antradienį arčiau susipažino su bibliotekininko profesija. Mokiniai pažino darbo specifiką, pabandė dirbti su knygų užsakymais (skaičiavo sąskaitas), dirbo su dokumentais. Mokiniai nustebo, kad bibliotekoje yra tiek „nematomo” darbo. Šešėliavimo veiklos tikrai naudingos ir padeda mokiniams suprasti, koks sunkus ir svarbus mokytojo ar kito bendruomenės nario darbas, keičia mokinių požiūrį, parodo, kad mokytojo darbas nėra tik pamokos vedimas klasėje, skatina pagarbų požiūrį, nes mokiniai supranta, kad klasę valdyti yra sunku.

Be šešėliavimo, gimnazijoje vyko ir daugiau įvairių veiklų: klasių valandėlių, pamokų, profesijos pažinimo vizitų ir savęs pažinimo užsiėmimų.

Pradinių klasių mokiniai dalyvavo įdomiuose užsiėmimuose Rukainių grožio studijoje, kurių metu sužinojo apie profesijas, susijusias su grožio industrija: masažuotojo, vizažisto, kirpėjo, pedikiūro, depiliacijos ir manikiūro specialisto. Grožio specialistės aistringai pasakojo apie savo darbą. Mergaitės grįžo su gražiu makiažu ir mini manikiūru, o berniukai atsipalaidavo ir pasidarė rankų masažą. Didžiulė atrakcija buvo plaukų sruogų dažymas. Antrokams buvo organizuotas susitikimas bibliotekoje, kur mokiniai susipažino su bibliotekos išteklių naudojimo taisyklėmis, elgesiu bibliotekoje, knygų skolinimosi ir grąžinimo būdais. Per I. Jurevič organizuotas lietuvių kalbos ir literatūros pamokas priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai, 1a klasės mokiniai susipažino su profesijų įvairove, pasakė, kuo nori būti užaugę, nuspalvino labiausiai patikusią profesiją. Antrokai dalyvavo viktorinoje „Atspėk profesiją‘”, o 3a klasės mokiniai (I grupė) pasinėrė į perspektyviausių ateities profesijų pasaulį.

4a klasės mokiniai kartu su lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja J. Jackevič aptarė įvairias profesijas, kuo jos patrauklios. Mokiniai taip pat diskutavo, kuo jie ateityje norėtų būti ir kodėl. Džiugu, kad pradinių klasių mokiniai jau dabar pradeda galvoti apie būsimą profesiją. 5a klasės mokiniai per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas tapo rašytojais ir iliustratoriais. Jie galėjo sukurti savo ar perkurti pasirinktą pasaką ir ją iliustruoti. Mokiniai patyrė, koks nelengvas yra rašytojo darbas.

5a klasės mokiniai kartu su klasės vadove A. Karpovič ir dorinio ugdymo mokytoja B. Narkevičienė dalyvavo edukacinėje programoje „Dovana Marijai” Bažnytinio paveldo muziejuje, kur susipažino su sakralinio meno pasauliu. Jie sužinojo apie Marijos atvaizdų reikšmę Dievo Motinos paveikslo istorijai ir jį puošusiems meno kūriniams. Parodoje mokiniai grožėjosi liturginiais rūbais, papuošalais, votais ir kitais sakraliniais objektais. Praktinėje dalyje jie kūrė medalionus iš susitraukiančio plastiko ir susipažino su muziejininko ir restauratoriaus profesijomis.

6a ir 8a klasių mokiniai, paskatinti klasių vadovių L. Jeremejevos ir I. Ginevič, dalyvavo edukacijoje, kurią organizavo Krymo totorių kilmės menininkė, liaudies meno meistrė, profesionali siuvinėtoja, Evpatorijos miesto meistrų artelės narė Elvira Drozdova. Užsiėmimo metu menininkė atskleidė orneko kūrybos paslaptis: mokiniai sužinojo, kad ornekas, 2021 m. gruodžio mėn. oficialiai įtrauktas į UNESCO Pasaulio nematerialaus kultūros paveldo sąrašą, – tai unikalus Krymo totorių ornamentas, kuriame kompoziciškai į vientisą sistemą sujungiami apie 35 smulkūs botaniniai ir geometriniai elementai. Mokiniai susipažino su ornamentų grupėmis, jų konstravimo principais, aptarė simbolių reikšmę ir gyvybės medžio kompoziciją, naudodami jau paruoštus eskizus, nuspalvino gyvybės medžius ir komentavo jau aptartus orneko elementus. Po užsiėmimo mokiniai reflektuodami savo įspūdžius padarė išvadą, kad profesinę karjerą galima sieti ir su kultūra, ypač su vizualiaisiais menais.

Per klasės valandėlę 6a kl. mokiniai kūrė savo ateities profesijos viziją, autoportretą darbe. Šeštokai svarstė, ką turėtų daryti jau šiandien, kad vizija taptų realybe. 8a klasėje vyko klasės valandėlė „Profesijų koliažas”. Pamokos metu mokiniai gavo išradingai aprašytų profesijų sąrašą ir turėjo atspėti, kokie tai darbai. Visi aktyviai dalyvavo, pasitelkė vaizduotę ir diskutavo, o už teisingus spėjimus pelnė taškus. Pamokoje ne tik buvo smagu, bet ir naudinga – mokiniai daugiau sužinojo apie karjeros galimybes ir pamatė, kaip įvairiai galima apibūdinti profesijas. Šis netradicinis užsiėmimas paskatino susimąstyti apie savo ateities planus ir įgūdžius, reikalingus siekiant svajonių profesijos.

IG klasės mokiniai per anglų kalbos pamoką dalyvavo viktorinoje „My Career Quiz”, kurios metu kiekvienas mokinys turėjo progą geriau pažinti savo stiprybes ir silpnybes pasirinkdamas skirtingų kategorijų įgūdžius, padėjusius iššifruoti individualų slaptą karjeros kodą. Šis kodas atskleidė mokiniams darbo kategorijas, labiausiai tinkančias profesines sritis. Mokiniai noriai dalyvavo viktorinoje ir galėjo išsakyti savo nuomonę pamatę testo rezultatus. IG klasės mokiniai ne tik patobulino savo kalbines žinias, bet taip pat įdomiai, naudingai ir produktyviai praleido laiką.

IG klasės vadovė ir socialinė pedagogė su mokiniais lankėsi Lietuvos kurčiųjų draugijoje. Ten turėjo ypatingą galimybę iš arčiau pažinti negirdimąjį pasaulį ir retą gestų kalbos vertėjo profesiją. Draugijos atstovai papasakojo apie paslaugas kurtiesiems, specialistus, dirbančius jų įstaigoje. Taip pat svečiai supažindinti su socialinio darbuotojo, individualios priežiūros darbuotojo ir gestų kalbos vertėjo profesijomis. Mokiniai domėjosi, kaip bendrauti su kurčiuoju, kaip parodyti vieną ar kitą gestą, kokias įsidarbinimo galimybes turi negirdintis žmogus ir kokius darbus gali dirbti.

Karjeros savaitė buvo puiki galimybė gimnazijos mokiniams geriau suprasti savo pomėgius, atrasti profesijų galimybes ir susipažinti su įvairiomis institucijomis. Karjeros planavimas nėra vien tik suaugusiųjų reikalas – jauni žmonės gali būti drąsūs ir ryžtingi, kai gauna reikiamų žinių ir palaikymą. Karjeros savaitė padėjo mokiniams ne tik pasisemti žinių, bet ir įkvėpė kurti savo ateitį.

Parengė ugdymo karjerai specialistė Oksana Aleknavičius