Lietuvių kalbos dienos
Lietuvių kalbos dienos – tai visoje Lietuvoje vykstantis kultūrinių ir edukacinių renginių ciklas, kurio tikslas puoselėti lietuvių kalbą, skatinti jos vartojimą ir didinti visuomenės sąmoningumą. 2025 metais nuo vasario 16 d. iki kovo 11 d. šios dienos mūsų gimnazijoje buvo minimos ypatingai, įtraukiant ir tradicines, ir naujas veiklas, kurios padėjo dar geriau suvokti lietuvių kalbos mokymosi svarbą. Šių Lietuvių kalbos dienų simbolis – obuolys. Tai ne tik vaisius, bet ir simbolis, kuris susijęs su žinių siekimu ir pasidalijimu jomis su kitais.
Prasidėjus savaitės renginiams ketvirtokai ir penktokai puošė simbolinį kalbos medį pačių pagamintais popieriniais „obuoliais” – gražiausiais lietuviškais žodžiais. 7a kl. mokiniai dalyvavo literatūriniuose skaitymuose: skaitė su pauzėmis ir analizavo J. Degutytės pasaką „Žydrasis obuolys”. Šeštokai per neformaliojo švietimo programos „Robotika” užsiėmimus pagamino 3D žydrąjį obuolį. Taip pat vyko įdomiausio kūrinio, skaityto per lietuvių kalbos ir literatūros pamoką, pristatymas „obuolio” formatu. 6a kl. mokiniai kūrė komiksus, kurių veikėjai buvo obuoliai.
1a-4a klasėse vyko gražiausio lietuviško žodžio rinkimai. Kiekviena klasė iliustravo ir pristatė gražiausią žodį. Gražiausiu lietuvišku žodžiu pripažintas žodis ŠEIMA.
4a klasės mokiniai dalyvavo konkurso „Mano dailus raštas puošia Lietuvos vardą” mokykliniame etape. Mokiniai skaitė lietuvių poetų eilėraščius, išsirinko labiausiai patikusį. Jį arba ištrauką nurašė dailyraščiu ir iliustravo. 3 mokinių darbai bus siunčiami į rajoninį konkurso etapą.
Taip pat tarp 4a klasės mokinių tradiciškai buvo renkamas geriausiai kalbantis ir rašantis ketvirtokas.
7a-8a klasių mokiniai domėjosi, kuo skiriasi obuolio simbolika skirtingose kalbose ir kultūrose. Mokiniai prisiminė, kas yra smulkioji tautosaka, rinko patarles ir mįsles apie obuolius ir vertė jas į Europos Sąjungos šalių kalbas (gimnazija dalyvauja tarptautiniame projekte „Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės”). #MEPALIETUVA
8a klasės mokiniai organizavo 3 klasės mokiniams vizualinį diktantą – pasakos skaitymus. Aštuntokai skaitė V. V. Landsbergio literatūrinės pasakos „Obuolių pasakos” ištrauką, o paskui kartu su pradinių klasių mokiniais iliustravo perskaitytus epizodus.
IG klasės mokiniai kartojo menines priemones, vėliau, padedami DI, vizualizavo eilėraščius apie obuolius.
Nuo vasario 24 d. iki 2025 m. vasario 28 d. gimnazijoje vyko 1a-4a klasių mokinių piešinių ir rašinių paroda „Mano Lietuva‘”. Parodos tikslas ir uždaviniai: puoselėti vaikų tautinę ir pilietinę savimonę, skatinti kūrybiškumą, meninę raišką, ugdyti meilę ir pagarbą gimtajam kraštui, gerbti valstybės simbolius. Savo meilę gimtajam kraštui pradinukai išreiškė piešiniais ir rašiniais.
Vasario 26 dieną IIG kl. mokiniai, vadovaujami technologijų mokytojos, surengė obuoliadienį: atliko STEAM eksperimentus su obuoliais. Gimnazistai gamino, vėliau visą bendruomenę vaišino patiekalais iš obuolių.
Kovo 6 dieną gimnazijoje vyko konkursas „Moki žodį – žinai kelią”. Jame dalyvavo 3a klasės mokiniai (I grupė). Konkurso tikslas ir uždaviniai: ugdyti mokinių raštingumo gebėjimus, turtinti kalbą, skatinti mokinius domėtis lietuvių kalba. Pradinukai rašė gramatikos ir rašybos, teksto suvokimo testą, sekė pasakas.
Kovo 7 dieną Nacionalinis diktanto konkursas įvyko ir mūsų gimnazijoje, jame dalyvavo 21 bendruomenės narys (direktoriaus pavaduotoja ugdymui, istorijos, chemijos, matematikos, geografijos mokytojos, gimnazijos laborantė, bibliotekininkė, 8a, IIG, IVG klasių mokiniai). Šiais metais buvo rašomas Akvilinos Cicėnaitės sukurtas tekstas „Laiškas Sofijai”. Nacionalinio diktanto tekstą skaitė televizijos laidų vedėjas Marijus Žiedas. Diktantas buvo transliuojamas per LRT radiją.
Gražiu renginių ciklo pabaigos akcentu tapo 5a, 6a, IG, IVG kl. mokinių dalyvavimas prestižinius apdovanojimus pelniusio VR filmo „Angelų takais”, paremto M. K. Čiurlionio kūryba, peržiūroje. Kovo 10 d. virtualios realybės filmas pakvietė mokinius VR erdvėje leistis į pažintį su 60-čia tiek labai žinomų ir lengvai atpažįstamų, tiek rečiau matomų lietuvių dailininko paveikslų: „Ramybe”, „Angelėliais (Rojumi)”, „Aukuru”, „Angelu”, „Žinia”, „Saule”. Mokiniai įsitikino, kad aukščiausio lygio menas gali būti perteiktas virtualiai nesumenkinant tradicinio meno.
Lietuvių kalbos dienos – tai kvietimas visai gimnazijos bendruomenei aktyviai prisidėti prie lietuvių kalbos puoselėjimo. Tikime, kad 2025 metų Lietuvių kalbos dienų renginiai ir iniciatyvos gimnazijoje suteikė dar vieną progą gilinti bendruomenės lietuvių kalbos žinias ir stiprinti gebėjimus vartoti ją įvairiose gyvenimo srityse.












Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos