Projektas „Imkit mane ir skaitykit…!”

5-8 kl. mokiniai, 2022 sausio – 2022 birželio mėn. Kviečiame dalyvauti projekte ,,Imkit mane ir skaitykit...!“ (3)-1
5-8 kl. mokiniai, 2022 sausio – 2022 birželio mėn. Kviečiame dalyvauti projekte ,,Imkit mane ir skaitykit...!“ (3)-2
5-8 kl. mokiniai, 2022 sausio – 2022 birželio mėn. Kviečiame dalyvauti projekte ,,Imkit mane ir skaitykit...!“ (3)-3

PASTABA: šiame puslapyje skelbiamos naujienos apie projektą gali būti talpinamos tiek lietuvių, tiek lenkų kalbomis.

Tikimės, jog projekto ,,Imkit mane ir skaitykit…!“ veikla sudomins ir tuos vaikus, kurie mažai laiko praleidžia su knyga, padės jiems ugdytis skaitymo gebėjimus bei teigiamą skaitymo suvokimą.


Birželio mėnesio naujienos

Skelbiame integruoto lietuvių ir lenkų kalbų projekto ,,Imkit mane ir skaitykit…” nugalėtoją! Baigiamojo projekto renginio akimirkos

Paskelbta 2022-06-22

Projekto organizatoriai džiaugiasi mokinių atsiliepimais ir tikisi tokių pat aktyvių skaitytojų ir kitais mokslo metais.

Paskelbta 2022-06-20

5 ir 7 klasių mokinių laiškai patikusių knygų veikėjams

Per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas 5 ir 7 klasių mokiniai rašė laiškus patikusių knygų veikėjams. Laiške mokiniai turėjo paminėti perskaitytos knygos autorių ir pavadinimą, laiškas turėjo atitikti laiško rašymo formą ir reikalavimus: pasisveikinimas, laiško autoriaus prisistatymas, kaip jautėsi skaitydamas knygą, palinkėjimas/patarimas veikėjui (ką jis galėtų daryti vėliau, kaip jis galėjo pasielgti tam tikroje situacijoje), atsisveikinimas.

Paskelbta 2022-06-09

Skaitymo piknikas (skaitymas netradicinėje erdvėje)

Birželio 3 dieną vyko integruota lietuvių kalbos ir literatūros, lenkų kalbos pamoka ,,Publicistinio straipsnio skaitymas ir pristatymas” 7 klasėje. Numatomai pamokai, kurią organizavo lenkų kalbos mokytoja Lucija Kuzborska ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva, mokiniai turėjo savarankiškai pasirinkti labiausiai patikusį straipsnį gamtos tema iš pastarųjų dienų laikraščių ar žurnalų ir pagal tam tikrą schemą jį pristatyti klasei lenkų ar lietuvių kalba. Pamokoje, kuri vyko netradicinėje erdvėje, buvo aptariamos problemos, kurias kelia pristatyti straipsniai, išsiaiškinama, kaip suprantama pateikta informacija, idėjos ir straipsnių autorių tikslai. Taip pat septintokai mokėsi informuoti, išreikšti savo nuomonę, atidžiai klausytis vienas kito, įsivertinti ir įvertinti kitų darbą.

Paskelbta 2022-06-06

Knygų viršelių „dizaineriai”

Birželio 3 dieną vyko integruota informacinių technologijų, lenkų kalbos, lietuvių kalbos ir literatūros pamoka 5a klasėje. Šios pamokos metu mokiniai turėjo sukurti labiausiai patikusios, per šiuos mokslo metus skaitytos, knygos viršelį. Mokiniai noriai dalijosi įspūdžiais apie savo skaitytas knygas, kūrė tokius viršelius, kurie, jų manymu, turėtų sudominti būsimus skaitytojus. Kviečiame pasigrožėti mokinių darbais  https://wakelet.com/wake/ny559kyefS2y2-DMNHoMW

Paskelbta 2022-06-03

Gegužės mėnesio naujienos

Skaityti smagu ir naudinga

5a klasės mokiniai, paskatinti lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos, jau nuo mokslo metų pradžios tapo aktyviais skaitytojais. Kiekvieną mėnesį mokiniai turėjo perskaityti po knygą ir ją pristatyti pagal planą. Sausį paskelbus gimnazijoje skaitymo iššūkį, penktokai į jį taip pat aktyviai įsitraukė.

Knygų skaitymas lavina ne tik kalbinius įgūdžius, tad mokytoja siūlė mokiniams pristatant perskaitytas knygas ne tik papasakoti apie jas pagal iš anksto aptartą planą, bet ir papildomas kūrybiškumą ir vaizduotę lavinančias užduotis. Mokiniai rašė pasirinktam literatūros veikėjui laišką, pagrindinis knygos veikėjas keliavo traukiniu, penktokai kūrė perskaitytos knygos „dėžutes“: iš dėžės padarė kūrybinį darbą, į jį nupiešę įdėjo pagrindinius daiktus, apie kuriuos kalbama tekste.

Papildomi darbai pristatant perskaitytas knygas padėjo mokiniams geriau suprasti turinį, veikėjus, lavino vaizduotę ir kūrybiškumą.

Paskelbta 2022-05-31

Balandžio mėnesio naujienos

Netradicinė pamoka „Laisvė skaityti“, skirta Pasaulinei knygos dienai

Balandžio 23-ąją UNESCO iniciatyva pasaulis mini Pasaulinę knygos ir autorių teisių dieną. Pirmadienį, balandžio 25 dieną, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Oksana Aleknavičius, Lilija Jeremejeva ir bibliotekininkė Alina Juckevič organizavo netradicinę pamoką, skirtą Pasaulinei knygos dienai. Pamokos tikslas – motyvuoti skaityti, taip pat buvo siekiama supažindinti mokinius su gimnazijos bibliotekos lobynu, paskatinti išsirinkti knygą namų skaitymui. Todėl Pasaulinę knygos dieną mokytojai pasitiko šūkiu „Laisvė skaityti“ ir kvietė… tiesiog skaityti! Skaityti tai, kas mokiniams patinka, kas juos įkvepia ir dėl ko vaikai nepastebi, kas vyksta aplinkui juos. Per pamoką 5-7 klasių mokiniai, dirbdami individualiai ir grupėse, dalijosi įspūdžiais ir stengėsi sudominti vieni kitus, paskatinti skaityti, taip pat turtino žodyną, pasitikėjimą savimi, bendravo ir bendradarbiavo.

Mokinių atsiliepimai

  • Man labai patiko ši pamoka, nes ji buvo įdomi ir naudinga. Dorota D., 7a kl.
  • Man patiko ši pamoka, nes ji buvo įdomi ir išskirtinė. Oskaras P., 5a kl.
  • Patiko, nes labai smagu dirbti grupėje. Milana T., 7a kl.
  • Man patiko ši pamoka, nes buvo smagu, mes puikiai praleidome laiką. Uršula Ch., 6a kl.
  • Nepatiko, nes norėjau, kad vyktų kita pamoka. Konrad B., 6a kl.
  • Nelabai patiko, nes nemėgstu skaityti. Agata U., 7a kl.
  • Man patiko pamoka, nes dirbome grupėse. Norbert S., 5a kl.
  • Buvo įdomu, bet labiausiai patiko mano komanda. Aleksandr T., 5a kl.
  • Man patiko ši pamoka, nes buvo įdomu, dar sužinojau, kaip išsirinkti knygą. Beata B., 6a kl.
  • Patiko, nes per pamoką buvo pristatyta daug naujų knygų. Dominik D., 6a kl.
  • Labai patiko pamoka, nes buvo smagu, gerai praleidome laiką. Dirbti grupėje buvo įdomu, sudomino ir naujos knygos. Ačiū mokytojoms, kurios organizavo tokią įdomią pamoką. Karolina U., 7a kl.

Paskelbta 2022-04-25

Iniciatyva „Skaitanti šeima”

Visą kovo mėnesį vyko iniciatyva „Skaitanti šeima“, kurios tikslas – stiprinti mokinių skaitymo įgūdžius, pasitelkiant tėvus, populiarinant lietuvių ir lenkų autorių kūrinius. Vaikai, kurių šeimoje skaitymo veiklai skiriamas dėmesys, geriau mokosi, sklandžiau dėsto mintis, labiau išlavėjusi jų fantazija. Integruotu lietuvių ir lenkų projektu ,,Imkit mane ir skaitykit…“ siekiama, kad kasdienis skaitymas balsu taptų neatsiejamas ritualas ir malonumas visai šeimai. Todėl visą mėnesį mokiniai skaitė savo šeimos nariams balsu kiekvieną popietę bent po 20 minučių, taip pat fotografavo savo skaitančią šeimą.

______________

Tėvų refleksija apie iniciatyvą „Skaitanti šeima“

Knygos ir jų skaitymas mūsų šeimoje turi didelę reikšmę. Nuo pat mažens vaikams pirkdavome įvairias įdomias knygutes. Jiems patikdavo vartyti spalvingus puslapius. Šeimoje yra tradicija prieš miegą visada skaityti vaikams pasakas, tad jie taip priprato ir nepraleisdavo progos paklausyti pasakų net prieš dienos miegelį. Paaugę pradėjo skaityti pasakas vienas kitam. Buvo smagu žiūrėti į juos, susėdusius prie knygos. Iki šiol kartais paskaitome visi kartu kokią gražią pasakėlę, įdomu net ir vyresniajam. Tad mums skaitymas nekelia jokių rūpesčių, o tik plečia akiratį ir daro mūsų pasaulį turtingesnį.

                                                                                                        Tatjana Blaževič

______________

Czytanie to jest przyjemność. Dzięki książkom poznajemy świat. Czytanie książek dla naszej rodziny jest nie tylko wiedzą, ale także relaksem po pracy, nauce lub innych sprawach. Czytanie jest jak medytacja i sposób na odpoczynek od wszystkich problemów. Ciekawe jest, gdy opowiadamy sobie, co czytaliśmy, co najwięcej spodobało się, fajnie jest dzielić się myślami. Wiadomo, czytanie książek pozwala nam rozwijać swoje myśli, czegoś nauczyć się, ale także i zbliża nas jako rodzinę. „Kto czyta – żyje wielokrotnie….” – Józef Czechowicz

Agata Gintovt-Dabašinskienė

______________

Czytanie w naszej rodzinie jest tradycją. Przypominam wspólne czytanie i opowiadanie bajek przez swoich rodziców, szczególnie przed snem. Ja staram się też, aby nasze dzieci obecnie codziennie czytały. Wierzę, że głośne czytanie buduje więzi na lata.

Ana Dwinel

______________

Knyga yra viena didžiausių vertybių, kurią vaikas pirmiausiai turi atrasti šeimoje. Skaitant, kalbantis apie herojus, siužetą, bendraujant yra formuojamas vaiko pasaulis. O kas kitas jei ne tėvai, turėtų tai daryti. Aišku, vis sunkiau darosi sudominti vaiką skaityti, juk informacinės technologijos kaip magnetas traukia. Mūsų šeimoje skaitymas užima svarbią vietą, mes imame knygą ir pradedame skaityti kartu, analizuoti siužetą. Juk tai praleidimas laiko kartu, bendravimas ir skaitymo įpročio formavimas.

Ivona Chodorovič

______________

Mokykloje nemėgdavau skaityti. Galbūt dėl to, kad skaityti reikėjo daug ir greitai. O dabar skaityti mėgstu. Daugiausiai tam laiko skiriu atostogų metu. Dažniausiai turiu kelias knygas, kurias skaitau ne nuo pradžios iki galo, o šiaip atsivertusi knygą. Vyras irgi pamėgo skaityti. Vaikai nemėgsta, kai mokykloje užduodama skaityti atostogų metu, bet perskaitę mėgsta pasidalinti įspūdžiais. Smagu, kad mokykloje vyksta projektas, skatinantis mokinius skaityti.

Elžbieta Jankovska-Bortkevič

IMG_6936
IMG_6939
IMG_6938
IMG_6941
IMG_6940
IMG_6937
IMG_6943

Paskelbta 2022-04-11

Edukacinis užsiėmimas Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje

Visą straipsnį galima perskaityti čia.

Paskelbta 2022-04-07

Kovo mėnesio naujienos

Virtualūs skaitymo dienoraščiai

Savo įspūdžius apie savarankiškai perskaitytas knygas 7a klasės mokiniai pateikė virtualiuose skaitymo dienoraščiuose. Pildydami skaitymo dienoraštį mokiniai ne tik kaupia savo perskaitytų knygų aprašymus, bet ir rašo atsiliepimus, rekomendacijas, dalinasi savo skaitymo įžvalgomis su bendraamžiais. Be to, mokiniai tobulina skaitmeninio raštingumo kompetenciją.

Mokinių virtualius skaitymo dienoraščius rasite čia.

Paskelbta 2022-04-04

Ištraukos iš 6-okų skaitymo dienoraščių

Paskelbta 2022-03-28

Rekomendacijos tėvams, kodėl verta skaityti?

Skaitymas lavina vaizduotę, suteikia žinių, turtina žodyną, padeda nusiraminti ir atsipalaiduoti. Nors skaitymo nauda neabejojama, tačiau šiuolaikinius vaikus vis sunkiau atitraukti nuo ekranų ir sudominti skaitymu. Taigi ką daryti, kad vaikas norėtų dažniau atsiversti knygą?

Integruoto lietuvių ir lenkų kalbų projekto ,,Imkit mane ir skaitykit…“ vykdytojos (bibliotekininkė, lietuvių ir lenkų kalbų mokytojos) parengė lankstinuką ,,10 priežasčių, kodėl verta skaityti“, taip pat rekomendacijas tėvams, kaip sudominti vaikus knygomis; skaitymas su vaikais: ką svarbu žinoti ir kuo tai naudinga). Projekto organizatorės pabrėžia, kad tėvų užduotis yra padėti atrasti įdomią, aktualią vaikui knygą, kurią jis pats norėtų paskaityti. Anot mokytojų, skaitymas yra įgūdis, kurį galima įdiegti kiekvienam vaikui, tačiau reikia pasirinkti tinkamas priemones.

Paskelbta 2022-03-24

Vasario mėnesio naujienos

„Skaitymo medžiai” vis pasipildo naujais lapeliais

Pagaliau visi sulaukėme taip ilgai laukto pavasario, kai visa gamta gaivalingu sprogimu prisikelia iš šaltos žiemos miego. Pavasariu pakvipo ne tik lauke, bet ir Rukainių gimnazijos bibliotekoje. Smagu, kad projektu ,,Imkit mane ir skaitykit…“ susidomėjo daugiau mokinių. Kiekvieną savaitę ant ,,skaitymo medžių“ atsiranda vis daugiau lapelių su perskaitytų knygų aprašymais.

Apibendrinus vasario mėnesio projekto rezultatus pirmauja 5 klasės (14 mokinių) mokiniai, kurie jau perskaitė 29 knygas. Šeštokai (12 mokinių) perskaitė 21 knygą, septintokai (10 mokinių) – 22 knygas ir 8 klasės mokiniai (7 mokiniai) – 11 knygų (jie prie skaitymo skatinimo projekto prisijungė paskutiniai). Džiaugiamės, kad mokiniai atkakliai siekia savo tikslo. Linkime sėkmės ir laukiame naujų ,,lapelių“!

IMG_6874

Paskelbta 2022-03-01

Lapbook – sposób na zaprezentowanie przeczytanej książki

Uczniowie klasy 5a, pracując w parach, wykonali swoje pierwsze lapbooki. Możemy na zdjęciach podziwiać prace, jakie powstały po przeczytaniu powieści Janusza Korczaka „Król Maciuś I“.

08b7c9e2-1cc6-41b1-b6c0-f98b5dc5852f
ab3b52ac-9f6e-4238-b1b4-fbc6f8070b9d
70cb6ed3-08b0-47a5-9b1d-c80cf0e77ed4
551ba8e1-fd53-4c3d-bd51-7e73f8d52a58
3c0125ee-7726-4206-810e-aca87628a67d
131fbdee-7f1b-4c3c-80c9-c0fd7a319e4e

Paskelbta 2022-02-28

,,Kalbantys“ laiptai. Ant gimnazijos laiptų pakopų – mintys apie knygas ir skaitymą

Apie skaitymo naudą, knygų vertę galima sužinoti lipant mokyklos laiptais? Tuo galima įsitikinti Vilniaus r. Rukainių gimnazijoje. Nuo vasario 24 dienos ant gimnazijos laiptų pakopų puikuojasi gražiausios mintys apie skaitymą ir knygas lietuvių ir lenkų kalbomis. 6 ir 7 klasių mokiniai aktyviai darbavosi puošdami gimnazijos laiptus.

Integruoto lietuvių ir lenkų kalbų projekto ,,Imkit mane ir skaitykit…“ vadovės džiaugiasi, kad puikiai pavyko įgyvendinti kilusią idėją – ,,prakalbinti“ laiptus. Jos tikisi, kad laiptai, vedantys į viršų, į biblioteką, paragins mokinius dažniau lankytis bibliotekoje, aktyviau skaityti knygas, taip pat primins apie šiuo metu gimnazijoje vykstantį mokinių skaitymo skatinimo projektą.

IMG_6826
IMG_6827
IMG_6825
IMG_6828
IMG_6829
IMG_6831
IMG_6830
IMG_6832

Paskelbta 2022-02-24

Sausio mėnesio naujienos

Ištraukos iš 6-okų skaitymo dienoraščių

Paskelbta 2022-02-01

Septintokų atsiliepimai apie perskaitytas knygas sausio mėnesį

Savo įspūdžius apie savarankiškai perskaitytas knygas lietuvių ir lenkų kalbomis 7a klasės mokiniai taip pat pateikė Padlet virtualioje lentoje, suteikiančioje galimybę surinkti ir sudėti skaitmeninę medžiagą į vieną vietą. Rašydami atsiliepimus, rekomendacijas, septintokai mokėsi vertinti perskaitytas knygas, ugdyti savo kritinį požiūrį į perskaitytą literatūrą, įvertinti savo pojūčius skaitant knygas.

Mokinių atsiliepimus galite rasti čia

Paskelbta 2022-02-01

Skaitome ir nagrinėjame kūrinį kitaip…

Sausio 31 dieną vyko net dvi integruotos lietuvių kalbos ir literatūros, informacinių technologijų pamokos ,,Kelionė po ,,Mažojo princo“ planetas. Savo planetos kūrimas“ 7a kl., kurias organizavo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva, informacinių technologijų mokytoja Irena Ginevič. Mokiniai per literatūros pamokas jau skaitė Antuano de Sent Egziuperi „Mažąjį princą“, aiškinosi, kodėl žmogui svarbi vaikystė, kokia gyvenimo prasmės paslaptis, ką žmogui reiškia draugas. Per pirmą integruotą pamoką septintokai aptarė planetas, kuriose lankėsi mažasis princas, papasakojo apie labiausiai patikusią planetą. Taip pat bandė šiuolaikinį paauglį ,,apgyvendinti“ vienoje iš „Mažojo princo“ planetų, paruošė pristatymus. Antros pamokos metu septintokai, naudodamiesi grafinėmis planšetėmis, galėjo kūrybiškai pažvelgti į kūrinį ,,Mažasis princas“, parengė savo įsivaizduojamos planetos vizualizacijas, vėliau jas komentavo. Antros pamokos pabaigoje 7a kl. mokiniai, atlikę visas užduotis, noriai įsivertino (interaktyvus šviesoforas), taip pat minėjo, kad užduotys buvo įdomios, todėl dažniau norėtų dalyvauti tokiose pamokose.

Mokytojos džiaugėsi, kad per šias integruotas pamokas pavyko ne tik ,,prijaukinti“ tekstą, bet ir sukurti įvairias pažinimo sritis paliečiantį bei aktualizuojantį mokymosi procesą, apimantį įvairias skaitmenines medijas: tekstą, vaizdą, kurie yra integruojami į vieną darbą. Be to, integruotos pamokos ir yra ta priemonė, skatinanti mokinių kūrybiškumą, kelianti mokymosi motyvaciją, padedanti mokiniams plėtoti visas bendrąsias kompetencijas: kartu planuoti savo veiklą ir veikti, bendradarbiauti, aktyviai klausytis ir siūlyti idėjas, jas įgyvendinti.

Kviečiame pasigrožėti mokinių darbais. https://wke.lt/w/s/NT-V35

IMG_6768
IMG_6769
IMG_6773
IMG_6774
IMG_6770
IMG_6771
IMG_6772

Paskelbta 2022-01-31

Bibliotekoje „pražydo” pirmieji „skaitymo” lapeliai

Sausio mėnesį 5-8 klasių mokiniai, savarankiškai perskaitę kūrinį, pildė skaitymo dienoraštį – papildomą skaitymo skatinimo priemonę. Dienoraštyje raštu (pagal planą) aptarė savarankiškai perskaitytos knygos temą, pagrindinę mintį, veikėjus, jų bruožus. Per lietuvių kalbos ir literatūros, lenkų kalbos pamokas mokiniai, pristatydami knygas savo klasės draugams, dalijosi savo atradimais, įspūdžiais, citavo įdomiausias knygos ištraukas. Vėliau mokiniai papuošė lapais savo klasės ,,Skaitymo medį“, ,,augantį“ gimnazijos bibliotekoje. Ant lapo užrašė perskaitytos knygos autoriaus vardą, pavardę, pavadinimą, kiek puslapių perskaitė. Taigi linkime ,,Skaitymo medžiui” sėkmingai augti ir puošti savo šakas įvairiaspalviais ,,skaitymo” lapeliais.

Paskelbta 2022-01-31

Mes jau startavome!

2022 m. sausio mėn. pradžioje Rukainių gimnazijoje startavo skaitymo skatinimo projektas 5-8 klasių mokiniams ,,Imkit mane ir skaitykit…!“. Projektas dar tik įsibėgėja, tačiau gimnazijos bibliotekoje jau galima spręsti apie projekto dalyvių nemažą skaičių ir didelį susidomėjimą. Sausio mėnesio duomenimis projekte panoro dalyvauti 74 proc. 5-8 kl. mokinių!

Paskelbta 2022-01-14

Skip to content